Kedi allerjisi ve Hipoalerjenik Kediler

kedialerjisi

Kedi alerjisininin sorun yaşattığı insanlardanmısınız . kedileri sevmenize rağmen çaresiz onlardan mahrum kalınabiliyor maalesef. Kedilerde alerji oluşumunun sebepleri ve alerjiniz olmasına rağmen beslemek için yöntemler bulunabilmekte …

Kedi alerjisi nedir :

Öncelikle kedilere alerjiniz olup olmadığının farkında olmayabilirsiniz. kedi alerjisi yalnızca kedilerde geçerli olmayıp çoğu hayvana karşı vucudun gösterdiği
bir tepki çeşididir . Alerjiye sebep olan bazen kedinin tüyü bazen tükürük salgısı veya idrarı olabiliyor . Kedinin olan protein yapıdaki maddelere karşı insan bedeni
korunma hücrelerinin hastalık etkeni olarak algılaması üzerine aşırı tepki göstermesi kedi allerjisi olarak tanımlanmaktadır. Vucudun alerjenik yapıyı tanımlamasında temel yol
havaya karışan küçük partikülleri ak ciğer yoluyla vucudumuza almamızdır .

Kedi alerjisi kimlerde görülür :

Kedi alerjisi genel olarak genetik faktörlerle taşınır olup ama sonradan da şekillenebilen bir rahatsızlıktır . Daha önce astım hastalığı olan insanların kedi veya benzeri hayvan alerjilerine yakalanma riskleri daha yüksektir . Çocukluk veya bebeklik çağlarında evlerinde kedi veya köpek bulundurulanlar bu hastalığa daha zor yakalanmaktadırlar .

Kedi alerjisinde son umut :

Yapılan araştırmayalara göre alerjiye sebep olan ve kedilerin cildindeki bir proteinin insan vucuduna gösterdiği etki saplanlandı . Bu gelişmede haliyle ilerleyen süreçte alerjisi olan insanlara yol gösterecek gibi görünüyor .

Hipoallerjenik kediler hangileridir :

Her kedi ırkının alerji yapabilme kabiliyeti farklıdır . Bazı kedi türlerinde bu etkinin fazla olması onların sahiplenilmesinde zorluk yaratabiliyor maalesef.

Bu kedi türlerine söylece bir göz atabiliriz ;

• Siyam Kedileri
  • Balinese (Kökeni Bali Denizi Civarı)
  • Bengal Kedisi
  • Sfenks (Sphynx) Kedisi (Nadir tüysüz olan kedi ırklarından birisi)