Kedilerde Aşı Takvimi

kedilerde-asi-takvimi

Kediler viral enfeksiyonlara karşı çok dirençsiz canlılardırlar . Ve kedinize aşı yapmanız için öncelikle hastalık öncesi hayvanın hasta olmamasına çok dikkat etmek gerekir . Ve kediye aşı yaptık ama hasta oldu yine gibi düşünmek mantıksızdır aşının içinde bulunan maddeler belli başlı hastalıklara karşı direnç sağlamak amaçlıdır bu hastalıklar dışındaki herhangi bi viral veya bakteriyel etken hastalık oluşturabilir.Maalesef her hastalık için aşı yapılmıyor sadece aşısı bulunan hastalıklar kuduz gibi . Aşılamayı sade ve anlaşılır açıklamaya çalıştım umarım anlaşılır olmuştur .

Aşılama öncesinde bilinmesi gerekenler :

• Aşıdan önce kesinlikle kediniz hasta olmamalı ki hasta kediye aşı yapılmaz .
  • Henüz doğmuş olan yavru kedinizi aşıya götürmemelisiniz .
  • Gebe kedileri de aşıya götürmemelisiniz.
  • Aşı yapmadan önce mutlaka iç ve dış parazit işlemlerinin yapılmış olması gerekir.

Karma aşı (FCV+FPV+FHV):

Temel olarak karma aşı 3 hastalığa karşı yapılan toplu aşıdır . (Feline Calicivirus”, “Feline Herpes Virus” ve “Feline Panleukapenia Virus) Feline Panleukapenia Virus, Kediler için hayati risk taşır ve belirtileri olarak iştah kaybı ve kusma gibi faktörlerle kendini gösterebilir. Ve hiç bir belirti göstermeden de ilerleyebilir tabiki bu virüs aşırı dirençlik çok yüksek sıcaklık ve nemlerde bile hayatını sürdürebilir. O sebeple aşılama çok önemlidir . Feline Calicivirus ve Feline Herpes Virus: ak ciğer ve yollarında rahatsızlığa sebep olur . kedilerin akciğer ve yolları ile ilgili sorunların %80 lık kısmını bu virüs oluşturur. nezneli insanlardan kedilere veya nezneli kedilerden insanlara geçebilir.Nezneli olduğu anlaşılan kedilerin besinlerin bulunduğu alanlardan uzak tutulmasına dikkat edilmelidir. Ve aşıların her yıl tekrarlanması gerekir .

Leukemia (Feline Leukemio Virus):

Kedilerde lösemi hastalığı olarak bilinen hastalıktan korunmak için yapılan aşıdır . her yıl tekrarlanması gereken bir aşıdır. Ve lütfen aşıdan önce testler yaparak hastalığın varlığından tam emin olunmadan müdahale ettirmeyiniz . çünkü küçük dostumuza zarar veriebilir.

Kuduz (Rabies):

Kuduz aşısı kedi ve köpek besleyenler için yasal zorunluluğu olan bir aşıdır . Zira kedilerimizi açık hava alanlarına veya parklara götürüyoruz ve ordaki herhangi bir insanı dişleyebilir veya onları tırmalayabilir bu sıkıntılardan kurtulmak amacıyla her yıl tekrarlanan kuduz aşısı yapılmaktadır. kedi veya köpekte bulunan kuduz hastalığı her zaman kendisini tanısı konulabilir şekilde göstermeyebilir .

Yorum ekle →